Forældre og børn, der er blevet undervist med Alkalær-metoden, skriver:
“Min datter i 3. klasse var hoppet af kæden et eller andet sted. Lise samlede hende op og lærte hende bogstaverne helt fra begyndelsen. Nu kan mit barn LÆSE!”
“Min søn, Frederik, havde problemer, men har nu fået lysten til dansk tilbage. Efter han begyndte at forme ord i modellervoks og tegne dem, kunne han lige pludselig. Nu skriver han diktat på højeste niveau”. A.B – mor til Frederik
“Jeg synes, det har været en god måde at lære at læse på. Jeg kan godt lide at bogstaverne er lidt store og jeg er glad for de lyde, som ikke er i alfabetet. Dem kan jeg bruge, når jeg læser og staver”. – Line 11 år.
“Et læsekursus hos Lise er indbegrebet af et struktureret og lærerigt forløb. Lise har formået at skabe en stor tryghed og udbrede lysten og motivationen til at læse for vores dreng.
Når man står over for et læseforløb, så kan man som forældre godt føle en smule magtesløshed, fordi der er mange handlemuligheder – og hvor skal man starte? Lise bruger Alkalær trappemetoden og man bliver ikke sendt videre til næste trin, før man er klar.
Lise har på et halvt år flyttet vores dreng fra ikke at kunne læse til nu at kunne læse ord på op til 12 bogstaver. Ro, fordybelse, forståelse, opbyggelse af selvtillid til læsning og et åbent og varmt hjem er rammerne for et læseforløb hos Lise Christensen.
– Mor til Simon på 9 år.
“Bryd muren med jeres metode. Den mangler derude”. – M.G., mor til Andreas.
Læsetrappen, Erik V. Hansen
Her bliver bogstaver til ord.